salam,
tajuk hot! content? tngok dlu, :P
bkannya apa, tjuk tu aku tuju dkat 'cuti skolah' haha
la ni dah msokcuti skolah, taun dpan nk SPM, x bca pa lg, x study blik apa lg,
dlm kta lain
aku hnya dan on9 fb and main ps, :(
bila lah aku nk rajin ni hah? mucikk! tolongg!
aku nk rjin mcm hg! bhaha! *never ever! aku nk buat record
*budak straight A x pernah study*
haha, mimpi lah nabeel~
ingt mudah kut SPM, mcm mkn kacang?
mkn kacang un pyah, kena kupas elok2 kulit, nk amik isi yg cntik,
klau kupas x elok, isi hampehh la jwab dia,~
stakat ni sja coretan aku, bye! ^^
wassalam~
p/s: nk gi study, tp maen futsal dlu, hehe
Thursday, November 24, 2011
Monday, September 26, 2011
SORRY~
tidur3.. =,=
mata dah ngantuk, gatai tangan pulak nk update,
orang2 kampung! aku nak bagitau satu ja, aku bru ubah background, jd post2 yg lama tuh, mintak maaf la noh kalau x bleh bca, (kalau nk bca gak highlight ja,,PA SUSAH!)
Tuh saja kot,, sekian~
:D
.
mata dah ngantuk, gatai tangan pulak nk update,
orang2 kampung! aku nak bagitau satu ja, aku bru ubah background, jd post2 yg lama tuh, mintak maaf la noh kalau x bleh bca, (kalau nk bca gak highlight ja,,
Tuh saja kot,, sekian~
:D
.
Sunday, September 25, 2011
EXAM, &*@%!
huhh..~
exam dah dekat,, buku x dekat2,
,iman harap semakin kuat,, agar hidut sihat walafiat.. :D
ceddia,, mula ngan pntun ,tera x aku? haha , bkannya apa, nk bg mnarik skit.. nnt hampa x maw bca, dah la brtahun x update..haha
bertahun sudah ku menunggu~dirimu~ akhirnya kau update juga..~ eh2, lari topik..haha
huh~ jadi kot,, nnt2 la plak, ngantuk la nih (pkoi 1.30 pagi dah.)
bed! i'm coming home~eh2 ada susu tepi katilku.. WooT2!
p/s: urm, aku ngaku, psai pkoi 1.30 tuh aku tipu ja, tp x maw bg tau pukul brapa :D
.
exam dah dekat,, buku x dekat2,
,iman harap semakin kuat,, agar hidut sihat walafiat.. :D
ceddia,, mula ngan pntun ,
bertahun sudah ku menunggu~dirimu~ akhirnya kau update juga..~ eh2, lari topik..haha
huh~ jadi kot,, nnt2 la plak, ngantuk la nih (pkoi 1.30 pagi dah.)
bed! i'm coming home~
p/s: urm, aku ngaku, psai pkoi 1.30 tuh aku tipu ja, tp x maw bg tau pukul brapa :D
.
Sunday, April 3, 2011
Adesss~
SALAM...
aduhh....bru ja aku post psai team feveret aku kt sini, team tuh trima plak 1 lgi brita x spatotnya ak taw....KEKALAHAN....hurghhhh!! n lg satu...dah la klah ngan geng bekas manager liverpool.... ROY HODGSON....dya pkai tonik apa tah kli nih....slama dok urus liverpool x penah mng un.....aduuiiii!!
Bila smpai skolah ja harisenayan isnin nnt mesti kena kucai or kutuk smpai lumat or terkering....huh!!
"tu lar...kta team ang hebat sngt ada suarez....carroll....apo dia!! HAHA"
aku-(terkering..)
"awt lar 'hebat' sngt carroll ang tuh....hahaha"
ak pon blas..."la....pngadil bodo!! brat sbelah..."
"ALASAN...." - satu klas brkta..
jd...pngajran dy...ak x maw dah bongkak ka apa ka psai team aku....haha...kn dahkemaluan malu....hehe.. sekian..
p/s: terkering tuh mcm malu la...kmi knak2 pintar kta 'terkering' ja...HAHA..
aduhh....bru ja aku post psai team feveret aku kt sini, team tuh trima plak 1 lgi brita x spatotnya ak taw....KEKALAHAN....hurghhhh!! n lg satu...dah la klah ngan geng bekas manager liverpool.... ROY HODGSON....dya pkai tonik apa tah kli nih....slama dok urus liverpool x penah mng un.....aduuiiii!!
(mcm nie kot aku rsa... :P)
lg satu rsa mcm 'budak' nih un buat slah jgak...(p tackle dlm kotak penalty uat pa tah??!! bg free ja penalty tuh!!)
(spa lhirkn ang ha??!!!)
Bila smpai skolah ja hari
"tu lar...kta team ang hebat sngt ada suarez....carroll....apo dia!! HAHA"
aku-(terkering..)
"awt lar 'hebat' sngt carroll ang tuh....hahaha"
ak pon blas..."la....pngadil bodo!! brat sbelah..."
"ALASAN...." - satu klas brkta..
jd...pngajran dy...ak x maw dah bongkak ka apa ka psai team aku....haha...kn dah
p/s: terkering tuh mcm malu la...kmi knak2 pintar kta 'terkering' ja...HAHA..
Friday, April 1, 2011
KesIan...~
SALAM....
yeayy!! aku kmbali lg...haha..
kli nih nk cercite2 psai bnjir la plak....KESIAN~...huk3..
alkisah brmula d satu tmpat brnma araw....daerah ni mmg la rndah....klu hujan lebat ja(lma la...dua or 3 hri ka..) mesti ja bnjir...kesian..~
n aku nk hbaqpui mai nih...bnjir kt araw nih...or perlis lah, sng cita...bru ja brlaku pd bulan 10 tahun lepas...(10 ka 11 tah?? hehe..) Ish3....awt la kerap sngt jd bnjir2 ni tah....
ak rsa la...mungkin ada sbb la brlaku bncana alam nih...1st skali mungkin Allah S.W.T. nk blas blik apa yg kita suma dok buat maksiat kt bumi Perlis yg tercinta nih....(nmpk sngt la kita nih trok kn..) tmbh2 lepas ada 'c-mart' kt araw tuh...lg la sedap kena bncana....bukan nk kta kt araw sja...kngaq un ada....kt de store tmbh2...brcambah maksiat...x larat kira...pkai jri tmbhn un blom cukup nk kira maksiat kt kangaq tuh..haha..!
yeayy!! aku kmbali lg...haha..
kli nih nk cercite2 psai bnjir la plak....KESIAN~...huk3..
alkisah brmula d satu tmpat brnma araw....daerah ni mmg la rndah....klu hujan lebat ja(lma la...dua or 3 hri ka..) mesti ja bnjir...kesian..~
n aku nk hbaq
ak rsa la...mungkin ada sbb la brlaku bncana alam nih...1st skali mungkin Allah S.W.T. nk blas blik apa yg kita suma dok buat maksiat kt bumi Perlis yg tercinta nih....(nmpk sngt la kita nih trok kn..) tmbh2 lepas ada 'c-mart' kt araw tuh...lg la sedap kena bncana....bukan nk kta kt araw sja...kngaq un ada....kt de store tmbh2...brcambah maksiat...x larat kira...pkai jri tmbhn un blom cukup nk kira maksiat kt kangaq tuh..haha..!
(cntek x?? haha.. :P)
2nd opinion ni la sbb apa kerap sngt jd bnjir nih mungkin sbb mnusia tuh sndiri...(mnusia lg penyebab...) bak kta bang bil rja lwak "tok2...sistem pemparitan x btui nih..." (ak pon x taw btoi ka x ayt tuh...hehe)
"dah depa lepas ayaq dr empangan....maw x limpah....sistem elok dah ..."
ha lar...kita maw sistem tuh de best punya!! bru la ayaq mngalir lncar ja an...x la mlimpah...(KOT) hehe.. :P
(Waduh2....lwa sunggoh!! x dak kena mngena un gmbaq ni ak rsa....ni gmbaq sungai rekreasi bley ar...haha)
tu ja kot opinionS aku...hehe...nnt boh bnyk2 depa 'kopi' 'paste' dlm krangan BM plak...HAHA...sekian..~
WASSALAM...
p/s 1: jd....x reti2 nk brubah...aku pun nk muhasabah diri kot...dok kta kt org...haha...sama2 lah kita brubah noh!!! hehe...
p/s 2: jd...kpd budak2 yg dok prasan kecik lg tuh...jgn la dok men ayaq bnjir..KOTOQ...nnt dpat pnyakit..ak taw la ak besa dah try...haha.. susah mak bapak hampa gak an...hehe...
P0st02...~
SALAM....
eh...korang2...taw x aku buat rekod ari nih...! dua kli post dlm sehari (wlaupon dah hari bru...tp kira x smpai 24 jam la...haha)!! wuhuu!! (tepuk la skit..)
haha...
bknnya apa...dah la pemalas nih malas nk post bnda2 bru....tp tiba2 rjin la plak...dok p tringt budak psai post sbelum nih (ni dia) hehe....jiwang smacam plak ari nih.. :P
tp post kli nih aku nk luah psai bnda len la plak...urm...
ha!! awt dlm bnyk2 psukan ak bley plih liverpool ha?? hehe... nk taw ark...
1st skali sbb nya aku mmg minat sngt gerrard...x taw la sbb apa gerrard yg trpilih..haha...mungkin sbb skill2 dya mnarik kot...aku rsa mmg ke'power'an rembatan dya tuh trsngt lar padu....hehe..n bdan dymcm ak sasa.. !!:P haha...(hrap2 la suatu hari nnt bley jd cm dya...hehee...)
eh...korang2...taw x aku buat rekod ari nih...! dua kli post dlm sehari (wlaupon dah hari bru...tp kira x smpai 24 jam la...haha)!! wuhuu!! (tepuk la skit..)
haha...
bknnya apa...dah la pemalas nih malas nk post bnda2 bru....tp tiba2 rjin la plak...dok p tringt budak psai post sbelum nih (ni dia) hehe....jiwang smacam plak ari nih.. :P
tp post kli nih aku nk luah psai bnda len la plak...urm...
ha!! awt dlm bnyk2 psukan ak bley plih liverpool ha?? hehe... nk taw ark...
(nie bukan ktil ak...sbb ak x la FANATIC sngt...skit2 jerr...hehe..)
1st skali sbb nya aku mmg minat sngt gerrard...x taw la sbb apa gerrard yg trpilih..haha...mungkin sbb skill2 dya mnarik kot...aku rsa mmg ke'power'an rembatan dya tuh trsngt lar padu....hehe..n bdan dy
(hensem ark?? haha...)
2nd mesti lar sbb tim tuh padu a.k.a. terer....maw x terer spa la nk minat...haha...tp, wlaupon liverpool kureng mnyengt skunk nih.....ak ttp minat n minat!! haha....lg satu....liverpool smakin naek dah noh...jgn perlekeh sngt....haha... :D
(woot2!! ahha...meriah oww... :P)
last but not least...(mcm krangan bI lak..haha).. aku rsa dlm bnyk2 pnykong tim liverpool la pling tabah...sbbnya..walaupon skunk nih dok trima plbgai kesusahan...tp depa ttp skong mlah lebih pdu...x caya tngok aku la....sbelum nih bkan taw un 6ber2 pemain....lepas klah bnyk kli tuh..amik tau trus...heee... :D
ha....!! dah trpikiq nk skong liverpool plak?? haha...msok ja!! liverpool best wo! haha... apa2 pon....dis 4 a true liverpool fans!! heeee.... ^.^
sekian....
WASSALAM....
Thursday, March 31, 2011
NaK meNgaKu!!
SALAM.....
ari nih ada bnda bru nk kongsi kt adik2 sumeee.....haha...
nie bru dok trlintas di akal pkiran....x buat lg noh...HAHA
"wehh..ada bnda nk ckap nih..."
"hah....apa dia??"
"urm...bnda nih sbenaqnya dah lma dah....cuma ak dok tahan...hehe.."
"laa...apa dia..."
"ha..urm...aku sbenaqnya tpikat kt ang lma dah....sjak aku nmpk ang kt situ (dirhsiakn la..nnt kwan tuh taw..) waktu fom 1 lg...bila aku p situ ja..dok hrap sngt2 nmpk ang...tu ja lar.."
aku rsa mesti kwan tuh blas..."haaa?? hahaha.."
"adesss....urm..x pa lar...anggap ja ak x taip bnda tuh noh..??"
aku rsa klu aku buat bnda nih...tobat malu2 anjing dah nk slisih ngan dia....taw2 la..peghlihh...eh2..perlis nie kecik ja...haha..
wlau apa2 pon...aku mmg dok rsa smpai skrang la kesan pandangan kali prtama tuh...
tu ja kot nk post..nnt2 la plak..hehe...
sekian..
WASSALAM...
p/s: klu spa2 trasa mcg2 la...ak nk hbaq spa dia...HAHA
ari nih ada bnda bru nk kongsi kt adik2 sumeee.....haha...
nie bru dok trlintas di akal pkiran....x buat lg noh...HAHA
"wehh..ada bnda nk ckap nih..."
"hah....apa dia??"
"urm...bnda nih sbenaqnya dah lma dah....cuma ak dok tahan...hehe.."
"laa...apa dia..."
"ha..urm...aku sbenaqnya tpikat kt ang lma dah....sjak aku nmpk ang kt situ (dirhsiakn la..nnt kwan tuh taw..) waktu fom 1 lg...bila aku p situ ja..dok hrap sngt2 nmpk ang...tu ja lar.."
aku rsa mesti kwan tuh blas..."haaa?? hahaha.."
"adesss....urm..x pa lar...anggap ja ak x taip bnda tuh noh..??"
aku rsa klu aku buat bnda nih...tobat malu2 anjing dah nk slisih ngan dia....taw2 la..
wlau apa2 pon...aku mmg dok rsa smpai skrang la kesan pandangan kali prtama tuh...
tu ja kot nk post..nnt2 la plak..hehe...
sekian..
WASSALAM...
p/s: klu spa2 trasa mcg2 la...ak nk hbaq spa dia...HAHA
Monday, March 14, 2011
Camp1Ng..best kerr??
assalam.....
werghhh...penat gilla doe....nk kta camping trok...besa ja....BOMBA punya camp...haha...
"pedia budak nih....cecite2....haha"
la...ari jumaat lepaih...ak p kem bomba kt eagle park resort, bukit ayer,..blik hari ahad...bnyk ar aktiviti2 yg besh best2 kt sana...trmasoklah kena dnda...HAHA...buknnya apa....asal kem 4 hari 3 malam tukaq jd 3 hari dua malam....maw x pdat jdual..aktiviti ttp sma...x dak kurang..(mlam kbudayaan x dak kot..hehe)
nk pendekkn citer nya..bila ak smpai ja..tngok2 memba2 ak 2 org yg len x smpai lg..(depa mai ngan cikgu...ak drebar a.k.a. pak ak antar...haha)
ak cuak la skit..sbb lonely..haha..tngok2...mai la jugak,,,sng hati,,,haha,,,dah la mai lewat,,,anak pak haji tuh kena dnda plak,,,ctat rekod..pserta pling awai kena dnda..HAHA...dipendekkn lg cita ar...maghrib tuh..guys2 suma kena pnggil..
"kamu suma kena ptong rmbut...nombor 2 nohhh..."
"hah??!!.." (pkat kta rmai2..)
kelia dah....dah la ak bru ptong rmbut semalam sbelum tuh...haduiiii..
"krengggg....aduihhh!!"
"than la skit...dah gunting nih yg x tajam...nk uat cmna...bli 2 RM1.90..HAHA"
dan lagi dy mlawak...HAHA...
esok tuh...awai2 pg ak kena dnda dah....(cmni...ak ketua camp..kena la jga anak2 buah..tngok2 budak2 ak suma bngun lewat...skali ak..haha..) klu 20 x pa la jugak...nie 200 tekan tubi...teketiaq tngan eden...!! telan ayaq liur sepuloh kli kot sbelum nk uat tuh....pastu...elok smpai seratus...dy soh hutang dlu...
*dy tuh pelatih kmi..*
(mlaih ar nk cita...suma x best..)
di akhirkn cita...msa nk hbih tuh dan lagi kwan ak sorang tuh buat lwak...x ley hbaq la skolah mn...nnt org pkat p cri..HAHA..ak pnggil K la...
K p mntak 6be sorang pompuan tuh...elok K smpai ja blik kt meja kmi dok duduk....kwan K teguq.."aik?? awt dua?? kta mintak yg tuh ja..(smbil mnunjukkan ke arah pompuan yg dy nk minx tuh..)"....pstu K kta.."ak minx yg tuh sja la..dah yg tepi tuh un nk bg...amik p la..haha.." ak kta lm hati.."dah la yg tepi tuh x brapa cun...hek2.."..hahaha!!
letih kot taip bnyk2...(bnyk ka??)..apa2 pon...ak rsa camp ni la camp pling best yg ak pernah p..sbb x penah kena dnda bnyk nk mmpos!! HAHA...sekian..
wassalam...
p/s: sbenaqnya..ada lgi dnda..kena tmbh smpai hutang 290 tekan tubi...PALA BAPAK!!
ak cuak la skit..sbb lonely..haha..tngok2...mai la jugak,,,sng hati,,,haha,,,dah la mai lewat,,,anak pak haji tuh kena dnda plak,,,ctat rekod..pserta pling awai kena dnda..HAHA...dipendekkn lg cita ar...maghrib tuh..guys2 suma kena pnggil..
"kamu suma kena ptong rmbut...nombor 2 nohhh..."
"hah??!!.." (pkat kta rmai2..)
kelia dah....dah la ak bru ptong rmbut semalam sbelum tuh...haduiiii..
"krengggg....aduihhh!!"
"than la skit...dah gunting nih yg x tajam...nk uat cmna...bli 2 RM1.90..HAHA"
dan lagi dy mlawak...HAHA...
esok tuh...awai2 pg ak kena dnda dah....(cmni...ak ketua camp..kena la jga anak2 buah..tngok2 budak2 ak suma bngun lewat...skali ak..haha..) klu 20 x pa la jugak...nie 200 tekan tubi...teketiaq tngan eden...!! telan ayaq liur sepuloh kli kot sbelum nk uat tuh....pastu...elok smpai seratus...dy soh hutang dlu...
*dy tuh pelatih kmi..*
(mlaih ar nk cita...suma x best..)
di akhirkn cita...msa nk hbih tuh dan lagi kwan ak sorang tuh buat lwak...x ley hbaq la skolah mn...nnt org pkat p cri..HAHA..ak pnggil K la...
K p mntak 6be sorang pompuan tuh...elok K smpai ja blik kt meja kmi dok duduk....kwan K teguq.."aik?? awt dua?? kta mintak yg tuh ja..(smbil mnunjukkan ke arah pompuan yg dy nk minx tuh..)"....pstu K kta.."ak minx yg tuh sja la..dah yg tepi tuh un nk bg...amik p la..haha.." ak kta lm hati.."dah la yg tepi tuh x brapa cun...hek2.."..hahaha!!
letih kot taip bnyk2...(bnyk ka??)..apa2 pon...ak rsa camp ni la camp pling best yg ak pernah p..sbb x penah kena dnda bnyk nk mmpos!! HAHA...sekian..
wassalam...
p/s: sbenaqnya..ada lgi dnda..kena tmbh smpai hutang 290 tekan tubi...PALA BAPAK!!
Thursday, February 24, 2011
New P0st....
Salam..
"eh2...knapa mamat nih baru nk update blog hah?? klu malas baik x prlu buat blog..."
hehe....ak taw ak nih malas....haha...mmg un...malas nk taip...nk kata idea x da...tp bnyk..nk uat cmna an...x sempat..(on fb boleh plak..haha)
"ari tuh kta nk buat novel or cerpen...x uat2 pon...ak tunggu lma dah..."
ha!! bab tuh jugak...hehe..skali lg nafsu malas mnyelubungi ak..haha...bukn nya ak xmaw buat...tp...ak x taw nk uar novel tuh mcm mna...hehe...sorry lar noh...mungkin lg 2 or 3 tahun ak buat buku...hehe..
urm....ha! nk taw dak...kwan2 ak yg p sbp wak2 1st intake tuh balik! ish2...bru p dua minggu dah blik...
"oit! depa balik sbb cuti lar...skolah depa jd tuan rumah hoki...apa da...HAHA"
eh2...dy ka?? hehe...ak un x taw....sorry la noh mngata kt geng2 yg blik tuh...(alip n abe n fatin n zafirah...) hehe...
"weyh2...best x dok kt sna...ada apa yg beza dr sini (smkaA)?? dok slesa ark?? rsa tensyen x??"
"HAHA....1st ak nk kta...kisas mmg best..nk kta beza tuh...urm..bnyk la..bnyk sngt2..abg2 senior suma baek2.. x dak la mcm ****...HAHA...pstu kt sna mmg x rsa lngsung tension ka apa..dok asrama tuh...perghhh....slesa wokk...HAHA..ak sran kn hampa...p la klu dpt...rugi gila x dpt..haha"
wuwww.....trasa meremang blu roma cikk bila dngaq cita2 depa yg p kisas tuh...mmg best gila...bila ak tny sorang kwn ak tuh..pjk mcm mn?? dy slamber ja jwab...kmi kdg2 p GIM...diulang...GIM...perghhh...sronok gila ada gim!! ish....awt la ak x p sbp ari tuh....HAHA..(bru taw nk rugi...)
pastu....depa kta lepas setiap solat ja mesti ada sesi tazkirah...wuww....best nya,,,x penah lg rsa nk bg tazkirah,,, hehe,,,klu budak2 kisas bg tazkirah tobat mantop..
werghhh.....ada bnyk lg arh diaorg citer...eh2...ter KL kn bhasa la plak...hehe..sekian sja dr aku...haha...
p/s: ak nih klu tulis blog update brjuta taun skali..hehe...sorry lg skali....ak azam nk update blog seminggu skali..hehe...ok...
wassalam...
"eh2...knapa mamat nih baru nk update blog hah?? klu malas baik x prlu buat blog..."
hehe....ak taw ak nih malas....haha...mmg un...malas nk taip...nk kata idea x da...tp bnyk..nk uat cmna an...x sempat..(on fb boleh plak..haha)
"ari tuh kta nk buat novel or cerpen...x uat2 pon...ak tunggu lma dah..."
ha!! bab tuh jugak...hehe..skali lg nafsu malas mnyelubungi ak..haha...bukn nya ak xmaw buat...tp...ak x taw nk uar novel tuh mcm mna...hehe...sorry lar noh...mungkin lg 2 or 3 tahun ak buat buku...hehe..
urm....ha! nk taw dak...kwan2 ak yg p sbp wak2 1st intake tuh balik! ish2...bru p dua minggu dah blik...
"oit! depa balik sbb cuti lar...skolah depa jd tuan rumah hoki...apa da...HAHA"
eh2...dy ka?? hehe...ak un x taw....sorry la noh mngata kt geng2 yg blik tuh...(alip n abe n fatin n zafirah...) hehe...
"weyh2...best x dok kt sna...ada apa yg beza dr sini (smkaA)?? dok slesa ark?? rsa tensyen x??"
"HAHA....1st ak nk kta...kisas mmg best..nk kta beza tuh...urm..bnyk la..bnyk sngt2..abg2 senior suma baek2.. x dak la mcm ****...HAHA...pstu kt sna mmg x rsa lngsung tension ka apa..dok asrama tuh...perghhh....slesa wokk...HAHA..ak sran kn hampa...p la klu dpt...rugi gila x dpt..haha"
wuwww.....trasa meremang blu roma cikk bila dngaq cita2 depa yg p kisas tuh...mmg best gila...bila ak tny sorang kwn ak tuh..pjk mcm mn?? dy slamber ja jwab...kmi kdg2 p GIM...diulang...GIM...perghhh...sronok gila ada gim!! ish....awt la ak x p sbp ari tuh....HAHA..(bru taw nk rugi...)
pastu....depa kta lepas setiap solat ja mesti ada sesi tazkirah...wuww....best nya,,,x penah lg rsa nk bg tazkirah,,, hehe,,,klu budak2 kisas bg tazkirah tobat mantop..
werghhh.....ada bnyk lg arh diaorg citer...eh2...ter KL kn bhasa la plak...hehe..sekian sja dr aku...haha...
p/s: ak nih klu tulis blog update brjuta taun skali..hehe...sorry lg skali....ak azam nk update blog seminggu skali..hehe...ok...
wassalam...
Sunday, January 16, 2011
"UPDATE AR!!"
haha....die hard fans ak suma pkat dok soh update.....ak update p ar.....haha...
urm....ak cdang nk uat ar nopen (novel pendek..haha)..dok tngah ada idea nih...tp malaih ar.....nk kena taip bnyk2...klu untung duet x pa ar jugak.....haha..
tp...alang2 dah bukak nie an...taip p la mukaddimah dy...hehe.....urm.....
nopen
p/s: ak da lewat nk gi tusyen nie!!!!!!!
Sunday, January 9, 2011
fom 4 best!! (KOT)
Assalam.......
woot2....eden dah msok fom 4!!! yeay!!! n bila dah msok fom 4 nie an...bnyk ar bnda2 bru eden blajaq.....antaranya....biologi...fizik...syariah...Quran sunnah...kimia...and ADDITIONAL MATHEMATICS....(sja bg besaq...sbb org dok kta killer subjek..haha)
and ak rsa ada la jugak 'budak2' yg x blajaq lg.....orientasi lamkot...haha...tp...skolah eden mju!! haha....dah blajaq la woi!! haha....
1st kita tngok BIOLOGI....
biologi?? sbjek nie dngaq cita tntg bnda2 hidop ar mcm haiwan....pokok....manusia....dan kbanykn budak laki la suka subjek nih.....x taw lak psai pa....(haha)
bg eden la....bio (singktan bg biologi) nie susah la jgak...sbb bnyk sngt benda nk ingt....."chromosome" la....plasma membrane la....pedia tuh?? hurghhhh...
next kimia.....haha...
kimia nie kira eden suka la jgak....sbb cikgu eden kta kimia nih bnyk experiment......haha...ana suka experiment...!! hehe.....n ak rsa sdey la plak bila post bab kimia nih...sbb cikgu kimia ana dah nk pindah..dah la bru ajaq shari....eden rsa dy ajaq best!!......tlong la jbtan!! JGN BG dy pindah!! arghhh!!! (buat emo pa..haha)
fizik.....
antara suma subjek sains tulen.....fizik pling ak suka...haha.....x taw sbb pa...sbb bnyk kira2 kot...ak suka kira2....haha...cikgu pon ak suka gak..haha....fizik is fun!! bak kta cikgu ak..haha...
besides...haha.....SYARIAH ISLAMIAH!!!
mungkin inilah salah 1 subjek yg akn mngubah ak mnjdi org yg lbey brjya, br bekti dan suma ber yg baek2 ar dlm hidup ini...sbb slama ini ana nie nk kta baek...x la baek sngt....(dy kot)..nk kta jhat...x la smpai jhat cm setan...haha.....apa2 pon......akn cuba mndalami se dalam2 yg boleh!! AMEEN.....
furthermore.....QS or lbey dkenali sbagai QURAN SUNNAH....
nie lagi satu subjek yg ak hrap dpt mngubah hidop ak......sbb ak un nk insaf cm memba2 eden......dan hrap dpt blajar dngan lbey baek dr sbelomnya!!..AMEEN....
and de most freak out subjek among de student...haha...ADDITIONAL MATHEMATICS.....
suma org kta...senior2 la......add mate nie susah gila....(smpai thap gila kot..haha)..n ada jugak yg kta...'killer subjek/paper'...n ada yg kta add mate nih sng.....cikgu2 add mate la...haha...bg ak.....x taw lg....bru blajaq 2-3 tjok...tu pon x khatam betui2..haha......apa2 pon akn try bg jd mcm idola add mate sya.....SIR HALIM....(spa tusyen IKIN knai kot...hehe) dy klu tyn suma soklan add mate mesti bley jwab....spa x maw an jd cm tu...haha....
urghhh.....bila eden pikiq2 balik an.....sbenaqnya x la susah n x la sng....haha....cm na tu?? eden un x taw....hehe.....n ana hrap anda suma doa'kn ana n memba2 ana dpt struggle fom 4 n strusnya arh smpai abis SPM......sekian....
p/s: sja suka tukaq kta gnti diri...(dy ka kta gnti dir...haha) p/s un ana x taw mksud apa....tngok suma org buat..hha...
sekian...Wassalam....
Subscribe to:
Comments (Atom)
















